Žákovský parlament


Koordinátor: Ing. Romana Policarová

Žákovský parlament se utváří v celoškolním komplexním procesu, během něhož dochází ke změně klimatu ve škole a k proměně vztahu mezi vedením školy, zaměstnanci a žáky směrem k partnerství, spolupráci, společnému rozhodování. Učí žáky znát jejich povinnosti i práva a tato práva používat.

  • Je komunikačním prostředníkem mezi žáky, učiteli a vedením školy.
  • Cíleně rozvíjí občanské kompetence (jedinečná příležitost pro zkušenostní učení).
  • Pomáhá třídním učitelům při práci se třídou.
  • Učí žáky odpovědnosti za svou práci a za své chování.
  • Podporuje partnerskou komunikaci mezi žáky a učiteli založenou na vzájemné důvěře.
  • Sbližuje žáky prvního a druhého stupně školy.
  • Zvyšuje informovanost ve škole (jak žáků, tak dospělých).

Co je tedy žákovský parlament?

  • V žákovském parlamentu se scházejí žáci, kteří byli zvoleni ve svých třídách za zástupce třídních kolektivů, a pod vedením koordinátora se snaží změnit školu tak, aby se v ní všichni cítili lépe.
  • Parlament obvykle na školách vykonává především tyto aktivity:
    • Realizuje vlastní projekty vedoucí ke změně klimatu školy.
    • Komunikuje s vedením školy a s učiteli.
    • Přináší připomínky a náměty ze tříd, informuje třídy o dění ve škole (výměna informací mezi třídou a parlamentem).

Parlament pořádá akce pro žáky

Parlamenťáci se podílejí na organizování akcí školy, vymýšlí akce nové, vlastní. Typ akce je možné vybrat pomocí ankety, kterou ŽP uspořádá, nebo na základě sběru informací ve třídách a jejich následném prodiskutování na zasedání.Parlament může uspořádat různé akce (kulturní akce, přespávání ve škole, oslavy svátků, charitativní akce, barevné dny, sportovní turnaje, sběr papíru...).

Stanovy školního parlamentu

stanovy_skolniho_parmalemntu.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 413,99 kB

Volební řád

volebni_rad.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 104,51 kB